Formula 1 în Monaco: rezultate excelente pentru Verstappen și Alpine – nwradu blog

Practice-ul și calificările pentru Monaco păreau să arate că monoposturile moderne au devenit prea puternice pentru un circuit stradal îngust, lent și delimitat de parapet ce taxează chiar și cea mai mică greșeală de pilotaj. O mulțime de piloți titrați precum Hamilton, Sainz, Perez și alții au lovit gardurile înainte de cursă, prefigurând una cu multe întreruperi.

Apoi a venit cursa și toți au mers regulamentar și frumos. Ploaia de pe final a mai schimbat clasamentul, dar per total a fost o “învârteală în cerc”.

Verstappen a plecat primul și a terminat primul, după o cursă în care a condus cap-coadă. Poate părea “business as usual”, dar nu a fost. Olandezul a condus remarcabil de bine, ținând pneurile Medium vreo 55 de tururi, cât alții pe Hard, fără nici o greșeală sau micșorare de ritm. Inclusiv ploaia l-a prins pe medii super-tocite și totuși a ținut mașina bine sub control, a intrat la boxe, a schimbat pe Intermediare, a pilotat spre victorie.

Poate că la o primă vedere nu pare că a avut o cursă palpitantă, dar să menții pneurile și acel ritm pe toată durata ei a fost un exemplu de pilotaj de top. Cu această victoriei, apropo, Verstappen a depășit numărul de victorii obținute de Vettel pentru Red Bull de-a lungul timpului și astfel olandezul a devenit cel mai bun pilot Red Bull din istoria echipei.

Alonso a plecat de pe locul 2 și a terminat pe 2. Spaniolul spera la prima victorie din sezon aici și, poate dacă ar fi trecut de Verstappen la început, ar fi obținut-o. L-a și sabotat un pic echipa.

Când a început ploaia, Alonso a intrat la boxe și a schimbat de pe Hard pe… Medium. Nu pe pneuri de ploaie. Echipa a crezut că va ploua în 2-3 viraje și că temperatura mare a asfaltului va evapora rapid apa. După încă un tur, Alonso a intrat din nou la boxe și a pus pneuri de ploaie, dar de la 5-10 secunde în spatele lui Verstappen a ajuns la vreo 25 de secunde.

Nu cred că ar fi câștigat chiar și dacă schimba din prima cu pneuri inspirate. Verstappen tot în fața sa era, în fond. Ar fi avut însă mai multe șanse.

Este greu de înțeles decizia Aston Martin, care lui Stroll i-a schimbat cu vreo 2 tururi înainte de Alonso pneurile pe unele de ploaie. Oricum, spaniolul obține acum primul său loc 2 din sezon și se distanțează în clasament de Hamilton.

Încep să cred că Hamilton nu-l va depăși pe Alonso în clasament în acest an. Rămâne de văzut dacă upgrade-ul adus monoposturilor Mercedes va schimba lucrurile, dar momentan Alonso este mult mai constant în rezultate de top decât Hamilton și cursele trec în favoarea spaniolului.

Spuneam în titlu și de Alpine. Ocon a terminat pe locul 3, Gasly pe locul 7 și au obținut în Monaco mai multe puncte pentru Alpine decât în cele 5 curse anterioare la un loc. Alpine se detașează un pic în clasament cu 35 de puncte față de 17 cât are McLaren.

Mercedes was ok. Hamilton 4, Russell 5. Ambii piloți s-au declarat mulțumiți de upgrade-ul monopostului, care are acum o altă formă pe laterale, cu sidepods mult mai ample ce direcționează altfel aerul. Din păcate, Monaco nu-i un circuit pe care să vezi bine performanța sau lipsa ei. Următoarea cursă are loc în Barcelona și acolo sper să vedem o urcare a Mercedes în clasament.

Uitați mai jos o comparație între monopostul anterior și cel upgradat. Nu se vede prea bine nici aici, dar lateralele mașinii sunt mai ample, cu un traseu de aer bine conturat pe acolo. Au modificat și podeaua pentru un flux aerodinamic mai bun și mi se pare că și ceva pe la suspensia față. Neoficial se crede că monopostul anterior își atinsese limitele și că a fost gândit nefericit încă din 2022 cu acea formă laterală.

Ferrari nu a avut o cursă bună. Sainz a plecat de pe locul 4 și a terminat pe locul 8. În timpul cursei a acuzat că echipa l-a chemat prea repede pentru schimbul de pneuri, iar el ar fi vrut să-l mai alerge pe Ocon pentru locul 3. Când a venit ploaia, echipa Ferrari a fost printre cele care a chemat piloții foarte târziu la schimb de pneuri și aceștia au avut dificultăți pe traseu. Sainz a avut un derapaj care l-a costat câteva poziții, iar Leclerc n-a putut profita de nici un avantaj, plecând de pe locul 6 și terminând tot pe locul 6 în cursa de la el de acasă.

Cele două McLaren-uri au terminat pe 9 și 10. Ceilalți piloți nu s-au remarcat prin nimic, iar Sargeant și De Vries nu se văd niciodată prin vreo acțiune frumoasă.

Perez a plecat ultimul după un accident înainte de cursă și s-a chinuit toată cursa pentru a recupera poziții, dar fără succes. Mici acroșaje l-au făcut să termine pe 16. Lance Stroll a arătat din nou că nu este un pilot constant precum Alonso, plecând de pe 14 și abandonând cursa după o greșeală.

Per total, clasamentul piloților este cel de mai jos. Lupta interesantă se dă între Alonso și Hamilton și mai jos între Russell și cei doi piloți Ferrari.

La echipe, Aston Martin mai are un singur punct în fața lui Mercedes și în cursa viitoare s-ar putea să vedem o inversare. Haas, Alfa Romeo, Alphatauri și Williams nu sunt deloc în formă.

Urmează Barcelona pe 4 iunie, la ora 16. Catalunya este un circuit de viteză. Nu-mi fac griji pentru Red Bull, mă aștept ca ambii piloți să fie în top, dar va fi foarte interesantă înfruntarea Aston Martin cu Mercedes cu Ferrari pe un circuit larg, de viteză.

Source: nwradu.ro

Головна » Formula 1 în Monaco: rezultate excelente pentru Verstappen și Alpine – nwradu blog

Practice-ul și calificările pentru Monaco păreau să arate că monoposturile moderne au devenit prea puternice pentru un circuit stradal îngust, lent și delimitat de parapet ce taxează chiar și cea mai mică greșeală de pilotaj. O mulțime de piloți titrați precum Hamilton, Sainz, Perez și alții au lovit gardurile înainte de cursă, prefigurând una cu multe întreruperi.

Apoi a venit cursa și toți au mers regulamentar și frumos. Ploaia de pe final a mai schimbat clasamentul, dar per total a fost o “învârteală în cerc”.

Verstappen a plecat primul și a terminat primul, după o cursă în care a condus cap-coadă. Poate părea “business as usual”, dar nu a fost. Olandezul a condus remarcabil de bine, ținând pneurile Medium vreo 55 de tururi, cât alții pe Hard, fără nici o greșeală sau micșorare de ritm. Inclusiv ploaia l-a prins pe medii super-tocite și totuși a ținut mașina bine sub control, a intrat la boxe, a schimbat pe Intermediare, a pilotat spre victorie.

Poate că la o primă vedere nu pare că a avut o cursă palpitantă, dar să menții pneurile și acel ritm pe toată durata ei a fost un exemplu de pilotaj de top. Cu această victoriei, apropo, Verstappen a depășit numărul de victorii obținute de Vettel pentru Red Bull de-a lungul timpului și astfel olandezul a devenit cel mai bun pilot Red Bull din istoria echipei.

Alonso a plecat de pe locul 2 și a terminat pe 2. Spaniolul spera la prima victorie din sezon aici și, poate dacă ar fi trecut de Verstappen la început, ar fi obținut-o. L-a și sabotat un pic echipa.

Când a început ploaia, Alonso a intrat la boxe și a schimbat de pe Hard pe… Medium. Nu pe pneuri de ploaie. Echipa a crezut că va ploua în 2-3 viraje și că temperatura mare a asfaltului va evapora rapid apa. După încă un tur, Alonso a intrat din nou la boxe și a pus pneuri de ploaie, dar de la 5-10 secunde în spatele lui Verstappen a ajuns la vreo 25 de secunde.

Nu cred că ar fi câștigat chiar și dacă schimba din prima cu pneuri inspirate. Verstappen tot în fața sa era, în fond. Ar fi avut însă mai multe șanse.

Este greu de înțeles decizia Aston Martin, care lui Stroll i-a schimbat cu vreo 2 tururi înainte de Alonso pneurile pe unele de ploaie. Oricum, spaniolul obține acum primul său loc 2 din sezon și se distanțează în clasament de Hamilton.

Încep să cred că Hamilton nu-l va depăși pe Alonso în clasament în acest an. Rămâne de văzut dacă upgrade-ul adus monoposturilor Mercedes va schimba lucrurile, dar momentan Alonso este mult mai constant în rezultate de top decât Hamilton și cursele trec în favoarea spaniolului.

Spuneam în titlu și de Alpine. Ocon a terminat pe locul 3, Gasly pe locul 7 și au obținut în Monaco mai multe puncte pentru Alpine decât în cele 5 curse anterioare la un loc. Alpine se detașează un pic în clasament cu 35 de puncte față de 17 cât are McLaren.

Mercedes was ok. Hamilton 4, Russell 5. Ambii piloți s-au declarat mulțumiți de upgrade-ul monopostului, care are acum o altă formă pe laterale, cu sidepods mult mai ample ce direcționează altfel aerul. Din păcate, Monaco nu-i un circuit pe care să vezi bine performanța sau lipsa ei. Următoarea cursă are loc în Barcelona și acolo sper să vedem o urcare a Mercedes în clasament.

Uitați mai jos o comparație între monopostul anterior și cel upgradat. Nu se vede prea bine nici aici, dar lateralele mașinii sunt mai ample, cu un traseu de aer bine conturat pe acolo. Au modificat și podeaua pentru un flux aerodinamic mai bun și mi se pare că și ceva pe la suspensia față. Neoficial se crede că monopostul anterior își atinsese limitele și că a fost gândit nefericit încă din 2022 cu acea formă laterală.

Ferrari nu a avut o cursă bună. Sainz a plecat de pe locul 4 și a terminat pe locul 8. În timpul cursei a acuzat că echipa l-a chemat prea repede pentru schimbul de pneuri, iar el ar fi vrut să-l mai alerge pe Ocon pentru locul 3. Când a venit ploaia, echipa Ferrari a fost printre cele care a chemat piloții foarte târziu la schimb de pneuri și aceștia au avut dificultăți pe traseu. Sainz a avut un derapaj care l-a costat câteva poziții, iar Leclerc n-a putut profita de nici un avantaj, plecând de pe locul 6 și terminând tot pe locul 6 în cursa de la el de acasă.

Cele două McLaren-uri au terminat pe 9 și 10. Ceilalți piloți nu s-au remarcat prin nimic, iar Sargeant și De Vries nu se văd niciodată prin vreo acțiune frumoasă.

Perez a plecat ultimul după un accident înainte de cursă și s-a chinuit toată cursa pentru a recupera poziții, dar fără succes. Mici acroșaje l-au făcut să termine pe 16. Lance Stroll a arătat din nou că nu este un pilot constant precum Alonso, plecând de pe 14 și abandonând cursa după o greșeală.

Per total, clasamentul piloților este cel de mai jos. Lupta interesantă se dă între Alonso și Hamilton și mai jos între Russell și cei doi piloți Ferrari.

La echipe, Aston Martin mai are un singur punct în fața lui Mercedes și în cursa viitoare s-ar putea să vedem o inversare. Haas, Alfa Romeo, Alphatauri și Williams nu sunt deloc în formă.

Urmează Barcelona pe 4 iunie, la ora 16. Catalunya este un circuit de viteză. Nu-mi fac griji pentru Red Bull, mă aștept ca ambii piloți să fie în top, dar va fi foarte interesantă înfruntarea Aston Martin cu Mercedes cu Ferrari pe un circuit larg, de viteză.

Source: nwradu.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *