Oficialii Formulei 1 schimbă regulile în plin sezon! Decizia care o poate afecta pe Red Bull – Eurosport

Red Bull pare că nu are adversar anul acesta, iar Max Verstappen și Sergio Perez au câștigat toate cursele de până acum, ultima fiind pe circuitul de la Spa Francorchamps. Olandezul se îndreaptă cu pași repezi spre al treilea titlu de campion mondial după cele 10 succese din 2023.
Multe voci au transmis că întrecerea a devenit „plictisitoare” odată cu dominația celor de la Red Bull, iar oficialii Formulei 1 sunt gata să ia o decizie foarte importantă în plin sezon.

Conducerea F1 se gândește serios să interzică folosirea DRS-ului în calificări, decizie care ar afecta-o cel mai mult chiar pe Red Bull. Austriecii au cel mai eficient sistem al DRS-ului în 2023, atingând viteza maximă a acesti sezon: 340,8 km/h.

Totuși, DRS-ul va putea fi utilizat în condiții normale în cursele propriu-zise, astfel că Red Bull probabil că nu va avea emoții în cucerirea titlului mondial, atât la constructori, cât și la piloți.

Ce este DRS-ul?

DRS (Drag Reduction System) este un dispozitiv utilizat de către pilot, menit să ajute la depășire, în duelurile strânse. Sistemul permite deschiderea unei clapete din aripa spate pentru a reduce nivelul de rezistență aerodinamică și pentru a câștiga viteză. DRS-ul poate fi activat doar pe anumite porțiuni drepte ale pistei și poate fi utilizat de pilotul din spate doar dacă distanța dintre el și cel din față este de o secundă. În calificări și antrenamente nu există aceste restricții, dar chiar și așa, DRS-ul poate fi activat doar în zonele stabilite.

Citește și:

Supremația Red Bull, sub lupa lui Stefano Domenicali

Red Bull trăiește într-o „ligă proprie” în acest sezon de Formula 1, iar acest aspect este demonstrat de rezultatele din circuit ale lui Max Verstappen și „Checo” Perez. Cu ajutorul celor doi piloți, austriceii au câștigat fiecare cursă disputată până acum în „Marele Circ”, 12 la număr, doborând și numărul de victorii consecutive deținut de McLaren (11).

Constructorii din Milton Keynes conduc autoritar clasamentul pe echipe, având 503 puncte, în comparație cu echipa de pe locul secund, Mercedes, ce are doar 247. Supremația lui Red Bull a fost analizată și de președintele F1, Stefano Domenicali, care este de părere că diferențele mari dintre echipe au existat întotdeauna în sportul cu motor. Cu toate acestea, italianul a recunoscut munca incredibilă făcută de austrieci, pe care i-a încadrat în istoria Formulei 1 prin rezultatele obținute.

Aș spune, în primul rând, că este un moment bun să celebrăm munca incredibilă pe care Red Bull a făcut-o cu această mașină. Pentru că dacă te uiți la alte sezoane de F1 și unde erau diferențele (n.r. dintre echipe), este minunat să vezi ce treabă bună face (n.r. Red Bull). Dar a făcut întotdeauna parte din Formula 1 (n.r. aspectul privind diferențele) și aș spune că este parte din joc.

Este nevoie de asemenea să confirmăm moștenirea (n.r pe care o lasă Red Bull). Red Bull știe cum să facă lucruri speciale și trebuie să intre în istoria F1 pentru asta. Dacă poți să câștigi atât de multe curse, ești un lider foarte bun. Deci nu văd nimic negativ din acest punct de vedere. Uitându-mă înapoi, aș spune că mereu a făcut parte din F1„, a transmis Domenicali.

Source: eurosport.ro

Головна » Oficialii Formulei 1 schimbă regulile în plin sezon! Decizia care o poate afecta pe Red Bull – Eurosport
Red Bull pare că nu are adversar anul acesta, iar Max Verstappen și Sergio Perez au câștigat toate cursele de până acum, ultima fiind pe circuitul de la Spa Francorchamps. Olandezul se îndreaptă cu pași repezi spre al treilea titlu de campion mondial după cele 10 succese din 2023.
Multe voci au transmis că întrecerea a devenit „plictisitoare” odată cu dominația celor de la Red Bull, iar oficialii Formulei 1 sunt gata să ia o decizie foarte importantă în plin sezon.

Conducerea F1 se gândește serios să interzică folosirea DRS-ului în calificări, decizie care ar afecta-o cel mai mult chiar pe Red Bull. Austriecii au cel mai eficient sistem al DRS-ului în 2023, atingând viteza maximă a acesti sezon: 340,8 km/h.

Totuși, DRS-ul va putea fi utilizat în condiții normale în cursele propriu-zise, astfel că Red Bull probabil că nu va avea emoții în cucerirea titlului mondial, atât la constructori, cât și la piloți.

Ce este DRS-ul?

DRS (Drag Reduction System) este un dispozitiv utilizat de către pilot, menit să ajute la depășire, în duelurile strânse. Sistemul permite deschiderea unei clapete din aripa spate pentru a reduce nivelul de rezistență aerodinamică și pentru a câștiga viteză. DRS-ul poate fi activat doar pe anumite porțiuni drepte ale pistei și poate fi utilizat de pilotul din spate doar dacă distanța dintre el și cel din față este de o secundă. În calificări și antrenamente nu există aceste restricții, dar chiar și așa, DRS-ul poate fi activat doar în zonele stabilite.

Citește și:

Supremația Red Bull, sub lupa lui Stefano Domenicali

Red Bull trăiește într-o „ligă proprie” în acest sezon de Formula 1, iar acest aspect este demonstrat de rezultatele din circuit ale lui Max Verstappen și „Checo” Perez. Cu ajutorul celor doi piloți, austriceii au câștigat fiecare cursă disputată până acum în „Marele Circ”, 12 la număr, doborând și numărul de victorii consecutive deținut de McLaren (11).

Constructorii din Milton Keynes conduc autoritar clasamentul pe echipe, având 503 puncte, în comparație cu echipa de pe locul secund, Mercedes, ce are doar 247. Supremația lui Red Bull a fost analizată și de președintele F1, Stefano Domenicali, care este de părere că diferențele mari dintre echipe au existat întotdeauna în sportul cu motor. Cu toate acestea, italianul a recunoscut munca incredibilă făcută de austrieci, pe care i-a încadrat în istoria Formulei 1 prin rezultatele obținute.

Aș spune, în primul rând, că este un moment bun să celebrăm munca incredibilă pe care Red Bull a făcut-o cu această mașină. Pentru că dacă te uiți la alte sezoane de F1 și unde erau diferențele (n.r. dintre echipe), este minunat să vezi ce treabă bună face (n.r. Red Bull). Dar a făcut întotdeauna parte din Formula 1 (n.r. aspectul privind diferențele) și aș spune că este parte din joc.

Este nevoie de asemenea să confirmăm moștenirea (n.r pe care o lasă Red Bull). Red Bull știe cum să facă lucruri speciale și trebuie să intre în istoria F1 pentru asta. Dacă poți să câștigi atât de multe curse, ești un lider foarte bun. Deci nu văd nimic negativ din acest punct de vedere. Uitându-mă înapoi, aș spune că mereu a făcut parte din F1„, a transmis Domenicali.

Source: eurosport.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *